dimecres, 3 de novembre del 2010

Escultura de pa sec (talla)

Si tenim pa de fa diversos dies, o veiem que el del dia no ens l'acabarem, el podem conservar, deixar-lo assecar del tot, i treballar l'escultura com si es tractés d'una perda. Això sí, el pa sec, tallat amb un ganivet, sempre és més tou que qualsevol pedra. D'aquesta manera, ens acostem al treball escultòric de “talla”, que es realitza per extracció de material sobrant, enlloc de treballar ajuntant parts. És una possibilitat extremadament barata i accessible. Només cal vigilar l'ús dels ganivets, que sempre poden ser perillosos si no els utilitzem amb cura.

Quan realitzem alguna escultura que vulguem conservar, podem aplicar-hi una capa de vernís suau, del que faríem servir per a protegir una pintura a l'aigua com la tempera o el guaix.
Podem començar, provant amb formes bàsiques, per guanyar destresa amb el procés de talla, deixant-nos dur pel material i les formes que anem trobant.

El grau de detall que puguem buscar dependrà del tipus de ganivet que utilitzem i del tipus de pa. Com més densa sigui la seva molla, quantes menys bombolletes, major precisió podrem tenir.
Aquest tipus d'activitat ens pot permetre de treballar el volum d'una manera diferent, i haurem de posar molta atenció a la psicomotricitat fina, al tacte, perquè el pa sec, tot i que pot arribar a ser molt dur, segons com el vulguem tallar pot ser també molt fràgil. Si se'ns trenca una part, podem tornar a començar amb un tros nou, o intentar enganxar les dues parts amb un escuradents clavat a les dues bandes que faci d'eix i una mica de cola blanca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

indiqueu el vostre nom i deixeu el comentari, gràcies